bloggsøk

tirsdag 28. februar 2017

The Last Song - både trist og romatisk

Den amerikanske filmen «The Last Song» varer i 1 time og 48 minutter og ble utgitt i 2010. Filmen er en dramatisk og romantisk film, med Miley Cyrus og Liam Hemsworth i hovedrollene. Filmens handling er om Ronnie (Miley Cyrus) som må bo hos faren sin i sommerferien, og misliker dette sterkt. Hun møter Will (Liam Hemsworth) og de får fort en spesiell kontakt, som videre føres til et forhold. Utover i filmen får vi vite at faren (Greg Kinnear) har kreft og er alvorlig syk, noe han til slutt dør av. Lillebroren Jonah (Bobby Coleman) syns dette er forferdelig trist med tanke på at de har vært bestekompiser hele ferien.

Denne filmen er veldig bra lagd og at handlingen, produksjonen og filmen generelt passer veldig bra opp mot hverandre, scene for scene. Skuespillerne gjør en bra jobb, og man føler virkelig på deres følelser rundt f.eks. farens død eller forelskelsen. Det er ikke så rart om man feller en tåre når man ser farens lys i ruta under begravelsen. Bruken av musikk gjør filmen mer komplett, med virkemidlene av å f.eks. bruke trist musikk i begravelsen og sykehusbesøkene. Klippingen er rytmisk og man legger nesten ikke merke til at det klippes i det hele tatt fordi alt er veldig i flyt. Det er også lagt på lydeffekter som vannets bølger og andre ting som skaper et virkeligere bilde. Filmen spiller på følelser, som også er et sterkt virkemiddel jeg liker at filmen inneholder.

Filmen er terningkast 6 fordi den har veldig sterke handlinger med blant annet død, kjærlighet og vanskeligheter. Virkemidlene gir filmen en større helhet, og filmen blir også enda bedre med tanke på alle følelsene den gir oss.

- Camilla