bloggsøk

fredag 3. mars 2017

Redigering av portretter

I dag har vi jobbet med å redigere bilder. Hvis dere blar dere lenger ned på bloggen, ser dere at jeg allerede har lagt ut disse redigerte bildene under + fler. I dette innlegget tenkte jeg å dele mine teknikker med dere. Vi startet å ta bilder bilder og det gjorde vi med disse instillingene: 
ISO - 200
F-Stopp - 5.3
Lukker - 1/30 sek
Her er forskjellen på bildene fra bildet før og etter redigering.

 

Dette bildet har lav lukker tid forsi vi satt i et forholdsvis "mørkt" sted. 
Vi tok også et bilde foran et vindu, med disse instillingene:
ISO - 200
F-stopp - 5.6
Lukker - 1/80 sek
Jeg brukt photoshop og redigert bildene med "brightness/contrast", levels og curves. 

 

På det neste bildet redigerte jeg det likt som bildene over, men i tillegg lyste jeg opp ansiktet ved å markere det ved bruk av "Quick selection tool". Etter å ha markert opp ansiktet, trykket jeg på "Select" og "Modify" og "Feather". Deretter trykket jeg på "curves" og justerte lysstyrken i ansiktet. 
Her er før og etter bildet.


- Camilla

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar