bloggsøk

mandag 24. april 2017

Vi har lagd logo!

Vi fikk i oppgave å lage logo, jeg har allerede lagt ut mine inspirasjoner i forrige blogpost. Nå kommer resten av prosessen. 
Det aller første vi skulle gjøre var å finne inspirasjoner. Jeg har lagt ut fire logoer fra før, og jeg lagde meg en egen side med inspirasjoner av logoer på Pinterest. 
Den kan du sjekke ut her: https://no.pinterest.com/carlsencamilla1/car-logo/

Oppgaven besto av å lage en logo med hovedfokus på negativ flate, vi fikk valget mellom 4 navn som skulle ha logo. 
The Chef er en restaurant som vil fremstille seg som eksklusive og økologiske.
Wolly er en type ullundertøy som vil presentere seg med ordene behagelige og allergifrie. 
Beat Me er en musikkforretning som er rimelige og tidsriktige.
Car Fix er en bilmekaniker som er rimelig og trygg.

Jeg valgte å lage logo til bilmekanikeren med navnet Car Fix. 
Etter jeg følte meg både inspirert og fylt opp av ideer, så var neste oppgave å lage et moodboard. Et moodboard er det samme som et idekart hvor du lagrer alle ideene dine på et ark. idekart er hovedsaklig på ark og moodboard er som regel på pc. Disse ideene består av både bilder, fargepalletter og skrifttyper.

Neste oppgave besto av håndskisser. Her var det bare å la hånden være løs og la ideene føres fra hodet, ut gjennom hånden og ned på arket. Det viktige med skisser er å skape flere ideer eller å kapre en.

Det neste steget var bearbeiding, prosess og utprøving. Her gikk jeg inn i illustrator, skrev "Car Fix" en gang og kopierte den utover en hel side. Deretter ga jeg alle navnene hver sin skrifttype. Jeg bestemte meg ganske fort om at jeg ville bruke skrifttypen "Berlin Sans FB Demi". Jeg markerte et navn, høyreklikket og trykket på "Create Outlines" deretter trykket jeg "Ungroup". Nå var ikke lenger begynnelsen av logoen en tekst, men en figur. Videre lekte jeg meg med bokstavenes form og størrelse og etterhvert begynte jeg å komme frem til noen klarere ideer.

Etter dette valgte jeg en av logoene over og prøvde meg med farger. Da prøvde jeg meg med fargene jeg valgte til fargepalettet i idekartet.

Neste steg var ferdigstilling. Som vil si den logoen jeg valgte helt til slutt.
Det siste vi skulle gjøre med logoen var å plassere den i en "Moch-Up". Dette gjorde vi ved å gå inn på Graphic Burger, der ferdige Moch-Ups allerede er lagd. Jeg lagde tre forskjellige Moch-Ups og deretter la vi alle bildene som tilhører alle stegene ut i et magasin. Magasinet ligger her: 
Jeg syns dette prosjektet har vært veldig lærerikt, morsomt og spennende. Jeg har lært utrolig mye om former, farger, illustrator, negativ flate, tankegang og selve prosessen for å lage en logo og hvordan man fremstiller det. Hvis jeg skulle gjort dette om igjen ville jeg kanskje ha prøvd meg mer med formene i selve logoen, men totalt sett er jeg veldig fornøyd.

- Camilla

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar