bloggsøk

lørdag 7. januar 2017

Gjøre oss om til tegneserier?

Dette er første gang vi har fått en ordentlig oppgave i Photosho!
Noen uker før jul, fikk vi vår første, store oppgave, nemlig Pop Art. Oppgaven gikk ut på å ta bilde av en modell. Modellen skulle da være deg selv, eller en medelev. Du skulle ha et idol som inspirasjon. Jeg valgte idolet Marilyn Monroe, og dette spesifikke Pop Art bilde av henne. 

 

Jeg tenkte at Marit (maritogmk) passet veldig til mitt idol, Marilyn. Derfor valgte jeg henne som modell.


Deretter skulle vi redigere bilde i "Pop Art - stil". Dette gjorde vi i Photoshop. 
Grunnen til at jeg valgte de fargene jeg gjorde, var at jeg ville disse skulle være i stil med Marilyn Monroe bildet i "Pop Art - stil". Det er grunnen til at jeg har blå bakgrunn, blå øyenskygge og rød leppestift. 


Når vi var fornøyde med redigeringen skulle vi lage en tekstboble i Illustrator og finne en passende ting å skrive i den. Da søkte jeg på "Zofies verden" på Google, og fant inspirasjon i bildene der. 
Her er resultatet på bildet mitt!


- Camilla

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar