bloggsøk

tirsdag 31. januar 2017

Infografikk Rapport

Denne oppgaven gikk ut på å lage en infografikk om mediehistorie i utdelt årstall. Min gruppe fikk utdelt 1960-1980: Fjernsyn og kringkastingsmonopol.
Vi startet med å lære om mediehistorien. Der brukte vi NDLA som læringskilde.
Når vi følte vi hadde en grei oversikt over hva som hadde skjedd i media igjennom historien, satt vi i gang med manuset. Jeg var på gruppe med Othelie og Stine.

Vi bestemte oss for å dele opp årstallene slik at alle fikk hvert sitt tiår.
Jeg skulle skrive manus og lage video til 1960, Othelie til 1970 og Stine til 1980.
Når vi presenterte planen og ideen vår for de andre i klassen og lærerne, fikk vi tilbakemelding om at vi ikke kunne ha med like mye om 1980 som vi hadde, med tanke på at neste gruppe hadde dette årstallet. Dermed måtte vi endre på manuset og ta bort Stine sin del. Det vil si at vi måtte bruke litt mer tid på manuset, men nå hadde vi værtfall en plan.

Når manuset ble ferdig begynte vi å redigere med hver vår del. Først hadde vi plan om å redigere på samme pc, men vi skjønte at dette kom til å ta for lang tid. Da redigerte vi hver for oss isteden. Etter vi var ferdig med hver vår film, eksporterte vi hver vår film og la det inn i en ny premiere-fil. Når denne filen var ferdig redigert og satt sammen, eksporterte vi og sa oss ferdige.
Jeg har lært mye om infografikk, redigering og forskjellige måter å dele informasjon.
Det var et veldig morsomt, lærerikt og litt forvirrende prosjekt.
Det jeg har lært som jeg syns er lurt å huske på er å forberede seg godt nok, men allikevel være løsningsorientert.

- Camilla



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar